Levering en verzending

 

1.De levering

De levering en installatie gebeuren op het bij de bestelling vermelde adres.

Onze expediteur zal de koopwaar enkel afleveren mits ondertekening door de klant van een leverings-bon voor goede ontvangst.

In geval van betaling via kredietkaart en voor uw eigenveiligheid, zal u eveneens worden gevraagd uw kredietkaart of een fotokopie hiervan te tonen.

Daarenboven zal de levering in dat geval enkel plaatsvinden indien het leveringsadres overeenstemt met het adres van de klant. Elk zichtbaar gebrek aan het product moet worden vermeld op de kopie van de leverings-bon die wij bij u nalaten en die u vervolgens binnen 2 dagen na de levering via e-mail (info@darsronse.be) dient over te maken aan onze dienst-na-verkoop, die zal worden belast met de opvolging van uw klacht.

 

1.1 Leveringskosten
Afhankelijk van de installatie, waarde, grootte en gewicht van het toestel, zal de levering gebeuren door de eigen leveringsdienst van DARS of via een externe koerierdienst.

Indien uw bestelling bestaat uit verschillende artikels op eenzelfde adres te leveren zal slechts eenmalige leveringskosten aangerekend worden.

Tenzij andersluidende vermelding in de product-beschrijving op de site, bedragen de leveringskosten voor een online e-shop bestelling:

 

1.1.1. Voor grote huishoudtoestellen:
Gratis levering en plaatsing(*) voor bestellingen van grote huishoudapparaten voor een totaalbedrag hoger of gelijk aan € 50,00 (incl. BTW) in regio Oost-Vlaanderen.

Voor andere regio’s wordt er een kilometer vergoeding aangerekend.

 

1.1.2. Voor inbouwtoestellen:
Gratis levering voor bestellingen van inbouwapparaten voor een totaal bedrag hoger of gelijk aan € 50 (incl. BTW) in regio Oost-Vlaanderen.

Voor andere regio’s gelieve contact op te nemen.

Voor plaatsing en installatie van een inbouwtoestel, wordt er een installatie kost gerekend afhankelijk van het toestel.

Gelieve hiervoor contact op te nemen of te kijken bij het desbetreffende product. 

De plaatsing en installatie van dampkappen is enkel mogelijk indien aan bepaalde voorwaarden is voldaan.

DARS zal met u contact opnemen om te bepalen of een conforme installatie mogelijk is.

Per geval zal het supplement voor plaatsing en installatie door onze logistieke dienst berekend worden. 

 

1.2. Levering en installatie van grote toestellen Grote toestellen
Grote toestellen worden door DARS aan huis geleverd in België. 
Gelieve, voor levering van toestellen met aanzienlijke afmetingen (koelkast, televisietoestel enz.), u er van tevoren van te vergewissen dat de toegang (deur en inkomhal, trappen, lift, binnendeuren, gangen, enz.) voldoende breed en hoog zijn voor een normaal verloop van de levering.

Voor levering van toestellen op een verdieping moet een lift of een goederenlift met voldoende capaciteit aanwezig zijn.

Gelieve in geval van twijfel vóór de bestelling contact op te nemen met DARS op het nummer 0468/24.75.33, met het oog op gebruik van een goederenlift voor de forfaitaire prijs van € 140,00 (incl. BTW). 
Wanneer de levering gebeurt door DARS, kunnen we, indien u dit wenst, gratis uw oude toestellen meenemen,  op voorwaarde dat het terug te nemen toestel een gelijkaardig toestel betreft met vergelijkbare afmetingen.

Terug te nemen koelkasten of diepvriezers, dienen volledig leeg en ontdooid te zijn. 

 

1.2.1. Voor grote vrijstaande huishoudapparaten: 
Gratis plaatsing van grote huishoudapparaten geldt enkel wanneer het bedrag hoger of gelijk aan €399,00 (incl. BTW) en waarbij de installatie en plaatsing niet meer dan 45min in beslag neemt.

Extra werkuren worden aangerekend in regie aan €10/15 min.

 

1.3. Levering van kleine toestellen:
Kleine toestellen worden in principe geleverd via een externe koerierdienst.

Deze toestellen worden op het gelijkvloers geleverd. De mogelijke leveringskost staat duidelijk aangegeven tijdens het orderproces. De klant betaalt slechts eenmaal de leveringskost bij een gelijktijdige levering van meerdere pakketten op één leveringsadres.

De consument kan deze leveringskost vermijden door kleine toestellen samen te laten leveren met grote toestellen door onze eigen leveringsdienst. 
Indien de consument niet aanwezig is tijdens de levering, wordt er door de koerier een kaartje in de brievenbus achtergelaten waarop het plaatselijk postkantoor staat vermeld, zodat de consument, na vertoning van zijn identiteitsbewijs, zijn pakket kan afhalen binnen de 15 dagen. Na deze termijn wordt de bestelling geannuleerd en krijgt de consument de door hem betaalde som terugbetaald. 

 

1.4. Leveringstermijn:
DARS streeft ernaar de levering uit te voeren binnen de 5 werkdagen. Indien door overmacht of uitzonderlijke omstandigheden, onafhankelijk van de consument, het toestel niet geleverd is binnen de 30 dagen heeft de consument het recht de bestelling te annuleren onverminderd het recht op schadevergoeding.